2009

Jag tänkte att jag skulle sammanfatta året som gått. Det kommer att bli långt. Men det är ju alltid roligt att gå tillbaka och läsa om det när man blir äldre. Det är ju det en dagbok är till för...
2009 kommer jag att minnas, helt klart. Det har nog varit det mest händelserika året. Inte bara runt omkring mig. Även inom mig. Jag har gått från att leva på någon annan till att bli helt självständig eller vad man ska kalla det. Gick igenom en stor personlighetsförändring, det kanske inte märktes så mycket utåt. Men jag kände inte igen mig själv efter att jag hade blivit singel. Jag visste inte var jag hade mig själv, borta..
Jag har länge brottat med min egen självkänsla och mitt självförtroende, och gör det fortfarande idag. Alla går igenom perioder i sina liv, och jag har haft mina. Och detta år har nog haft mest olika perioder. Vinter/våren var jobbigast, jag var tvungen att hitta mig själv och fatta att man inte kan leva på någon annan. Jag var tvungen att släppa allt och försöka ändra på mig själv för jag trivdes inte med mig själv. Själen passade inte in i min kropp. Låter jävligt djupt, men så var det. Levde i en ovisshet som tärde på mig. 
Jag har legat sömnlös och gråtit på nätterna, funderat på va fan jag gör på denna jord. "Varför finns jag?" - den frågan hade snurrat runt i mitt huvud länge.
Sommarlovet gjorde jag till ett av de bästa sommarloven. Jag sa till mig själv att nu får det vara bra med dåliga tider, jag tänker inte kasta bort mitt liv på att gå runt och må dåligt.
Jag åkte med och jobbade på festivaler, Peace and Love och PIP. Jag gick på Arvikafestivalen (jobbade inte där) Och det var nog den roligaste festivalen hittils. Jag lärde känna nya männiksor och jag insåg att det finns mer än bara lilla Arvika som jag var otroligt trött på ett tag.
Så man kan säga att sommaren 09 var vändpunkten mellan den gamla Joëlle och den nya Joëlle.
Idag trivs jag med mig själv. Det är klart att man tänker mycket på hur man är och hur man ser ut, hur duktig man är, hur mycket man väger, hur många vänner man har. Men ärligt, hur många har inte några av dom tankarna någon gång?
Höstterminen har varit hur bra som helst och det roligaste denna terminen var Michael Jackson konserten som vi gjorde på Ritz i början av december.
Jag har redan gått halva gymnasiet och vårterminen kommer nog att springa iväg den med. Ska vara med på flera stundentkonserter:)
Vad 2009 har lärt mig är att ha mål som man kan se fram emot, det behöver inte vara stora mål bara man blir glad av att ha något att längta till. Lita på sig själv även om det känns bittert vissa dagar. Leva i nuet och kunna koppla bort allt annat. Göra vad man vill och känner för. Ta vara på familjen och de vänner som man har som faktiskt bryr sig om en. Tid läker sår, vissa händelser kommer att finnas kvar där som ett ärr. Men ärren är till för att minnas. Och man får acceptera det som har hänt, för det går inte att ändra på.

2009, tack för iår. 2010 står framför mina fötter och jag ser fram emot ett nytt år. Men jag har inte för höga förväntningar för jag vill inte bli besviken. Men vet aldrig var som kommer att hända. Men med en positiv inställning så hoppas jag på ett bra år.

Gott nytt år allesammans!
Härmed lämnar jag 2009 (snart iallafall;))

/Joëlle

Kommentarer
Postat av: mathea

Gött skrivet Joëlle! <3 :D

Och festivalen var grym, och ser fram emot 2010 festivalen!

KRAM MIN VÄN!

2009-12-16 @ 22:08:45
URL: http://ispravak.blogg.se/
Postat av: Maria

Aaw, det du skriver stämmer verkligen! Och när jag jag läser allt det du skrev så gick jag snabbt tillbaka hur du mådde och sedan jämförde med idag, och du är så himla mycket gladare. Jag tror att brytningen var bra för dig. Nu menar jag inte att ni inte var fina ihop. Men den var bra för dig. DU behövde hitta dig själv och veta vem jus Joëlle var. Och det har du gjort, du är inte helt färdig med det, det är ingen. Men du är på god väg :)

2010 får vi hoppas blir bra, men som du sa..inga förväntningar!! Men vi får hoppas på det bästa :P

Festival hänger jag med på iår, inte bara 1 dag utan 3 dagar :) hehe



God Jul nu min underbara vän! :)<3

2009-12-18 @ 23:35:56
URL: http://moliere.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0