Happy Birthday

Idag fyller min bror Nicolas 16 år. Mamma kom in och väckte mig tjugo i sju, dags att sjunga ja må han leva med den där morgonrösten som man bara har minuterna efter att man har vaknat. Vackert! Vi gör alltid så i min familj att vi går och sjunger för varann när vi fyller år. En bricka med en träflagga som det står "gratulerar på födelsedagen" på, och jucieglas som man skålar med innan man öppnar paketen.
Så det blir att åka hem efter skolan och göra 2 kladdkakor som vi ska ha ikväll när mormor, morfar, bomma och Baumbachs kommer och firar Nicolas.

Härligt att det är jullov snart. Bara den här veckan kvar. Sen så snöar det ute med, och det ska vara kallt hela den här veckan. Hoppas att det håller sig på minusgraderna. Jag tjötar om vädret ganska mycket, men det är faktiskt vädret som bestämmer hur jag mår, oftast.

10 dagar kvar till jul...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0