Julafton 2009

..blev en av de mest lyckade julaftonar som jag har varit med om! Det har varit lite så sista åren att man har tvingat på sig julkänslan bara för att komma i rätt stämning. Men idag vaknade jag med den känslan helt gratis. Jag behövde inte tvinga på mig någonting! Det var bara att dra på mig min oversize Nike-tshirt och tights och gå ner till köket där mamma och pappa gjort iordning för julfrukost. Tomtegröt, julskinka, pappas nybakade bröd.. ja, sånt som får smaklökarna att kittlas. Mormor, morfar och Bomma kom och åt frukost tillsammans med oss. Och sen blev det julklappsutdelning. Då fick jag kroppstvål och en liten handduk samt en par vantar från mormor och morfar. Sen så fick jag en SOLO-tidning i julstrumpan och en stämgaffel ;) Så nu ni ska jag öva upp mina stämgaffel-skills och visa att jag faktiskt kan. Haha.
Efter frukost gick hela familjen ut på en liten promenad. Det blev snöbollskrig och snöbrottning och annat bus :)
Promenaden och den friska luften gjorde en lite småmosig så jag tog plats i en fåtölj och läste lite i SOLO-tidningen. Kl 15.00 kalle anka på TV:n. Mina favoriter är när en tomtenisse på tomteverkstan målar en schack-bräda med schackrutig färg, och ferdinands "Jag trivs bättre här, där jag kan ta det lungt och skönt och lukta på blommorna" haha för söt!
Klockan 16.00 åkte vi upp till Bomma för att äta mat. Vi brukar inte ha det där vanliga julbordet, men sillen och den gravade laxen hade vi iallafall! Sen som huvudrätt blev det revbensspjäll med potatis och bommas egengjorda sås och äppelmos. De lade sig fintfint i magen! Mätt och belåten satte vi oss i sofforna och väntade in tomten. Pappa gick iväg och köpte tidningen så han missade ju tomten... :P
Julklappsutdelningen och öppningen fick gå lite snabbt eftersom jag och Céline var tvungna att gå hem och öva med Mirja inför uppträdandet i kyrkan.
Jag fick en massa bra saker! Skriver inte upp allt. Men jag fick bl.a en miniplattång. Den är inte ens lika lång som min hand. Mycket bra till mitt korta hår. Sen fick jag mysiga strumpor, en pjamasdress av Céline, bodylotion och sånt som är bra att ha :)
Kl 22.00 - Dags för uppträdande i kyrkan. Jag, Céline och Mirja gick dit en timme tidigare och övade på låtarna som vi skulle sjunga.
Alla låtar gick jättebra och det är kul att se att folk sitter och ler med en tår i ögat när man står och sjunger en sång. Till och med morfar som aldrig brukar gråta kom fram efter och sa att han inte kunde hålla tillbaka tårarna.

UNDERBART!
Det ordet får avsluta mitt inlägg denna julafton som egentligen är juldag nu.
Imorgon (eller idag..) så kommer Mirjas familj hit och äter mat med oss.
Innan det ska jag bara må gött och mockla med det som jag fick i julklapp.
Ska även få ordning på mitt nya rum med hyllor och så.

God natt :)

/Joëlle ♥


Kommentarer
Postat av: Markus S

blev ju tillomed lite tårögd när ja läste de ju ^^

2009-12-25 @ 01:21:34
Postat av: Maria

Vilen underbar julafton Joelle, din mysis! och kul att läsa! God Jul <3

2009-12-25 @ 10:39:46
Postat av: anna ♥

fin bild :D

2009-12-25 @ 11:07:19
URL: http://annnaaah.blogg.se/
Postat av: anna ♥

sv; en canon eos 45OD

:D

2009-12-25 @ 15:25:23
URL: http://annnaaah.blogg.se/
Postat av: julia

åh, vilken mysig julafton du har haft! :D

2009-12-25 @ 22:18:44
URL: http://juliaochalica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0