Lucia = vacker och långhårig?

Lucia är mycket vackert. Jag älskar luciatåg, det är mysigt och stämningsfullt.
Men egentligen är det inte vackert alls. Lucia är ju en torterad kvinna som fanns
för längesen. Vem sa att hon var söt och långhårig och gick runt med ett leende på
läpparna hela tiden?
Det är ju klart att i luciatåg, där är man glad och sjunger fina sånger.
Men det är ju lite konstigt att man har vridit på hela saken och gjort det så vackert
som det absolut inte var.
Men som sagt, jag älskar luciatåg och det hör till tiderna innan jul =)
Jag ska inte vara lucia imorgon på verken. Visst skulle det vara roligt. Men jag lämnade
över det till Maria och Mirja. Väldigt snällt av mig tycker jag... Och så har jag suttit med
kronan och klätt den i lingonris tills nu. Men jag får väl skylla mig själv att jag tar på
mig ansvaret, det är ju ändå jag som har fixat själva luciatåget.
Det är roligt, så länge det uppskattas vill säga.
Hoppas att personalen på verken kommer att gilla vårat luciatåg på 11 pers imorgon :)

Jag vill ha ett hårdrock-luciatåg något år! Bryta lite på trenden och göra något helt annat.
HELL YEAH. HERE COMES THE LUCIA OF 2009!



Kommentarer
Postat av: Joel

Rock luciatåg låter som något jag skulle uppskatta! :D

2009-12-12 @ 00:03:55
URL: http://kolakoala.blogg.se/
Postat av: Akke

verkligen tråkigt att jag inte kunde va med. Men nästa gång då jävlar! Yeah! istället för röda band så har vi målat med låtsasblod och de vita linnena ska va trasiga och smutsiga...

2009-12-12 @ 19:20:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0