Waiting

Jag har redan vänt på dygnet. Jag sitter här i min säng och försöker bli trött. Går inge bra. På spotify spelas lugnande musik för att trötta ner mig lite. Man ska ju egentligen inte sitta vid datorn precis innan läggdags, iallafall inte jag, för jag får konstigt nog svårt att somna då. Men jag kommer nog läsa en bok, det funkar alltid om man vill bli trött!
Idag har jag och Mirja bakat pepparkakor hos bomma. Man blir aldrig för gammal för den traditionen. Vi gick dit och fick jättegod lunch och sen började baket! Jag brände ena min plåt med pepparkakor.. Men med lite kristyr fick jag även dom att bli fina. Så nu får man äta pepparkakor tills man blir tjock. På julen känner man sig alltid lite fet och flötig. Men det hör till! När det väl står god julmat framför en ska man ju inte skippa den. Ät och må gött känner jag lite. Träna och sånt kan man ju börja göra efter jul.
Maria kom hit förut och vi gick ut och åkte trixskidor och rumpan tog stryk. Men det var roligt. Vi la oss ner i snön och gjorde snöänglar och låg och pratade medans vi kollade upp i den stjärnklara himlen. Vackert. Men kallt åt rumpan, så vi gick in och satte på en film. Mona Lisa smile. Jag älskar den filmen! Jag vill leva på 50-talet. Tänk att få ha fina klänningar och frisyrer. Det kan man ju nu med, men att få leva i 50-talet som omgivning, får en skön känsla av det.
Vädret är ju helt underbart nu. Det är kallt och snö och fint ute. Imorgon blir det nog grillning i skogen. Jag giller Högeruds-skogarna! Jä ä en bonne i mine bäste dar.

3 dagar kvar till jul. Ska julpynta lite imorgon. Och göra lite julgodis kanske.

Godnatt! /Joëlle

1 år gammal bild på Maria och mig.

Kommentarer
Postat av: mathea

sv: Ja, det tycker jag. Charlottenberg tycker jag..

kram!

2009-12-21 @ 13:05:49
URL: http://ispravak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0