Winter song

1 December idag! Och det är minusgradet ute (!). Det är så himla skönt när det blir kallt ute och frosten lägger sig som en matta på marken. Det är DÅ man får den där innersta känslan av att det är advent. Inte den där påtvingade känslan som man känner bara för att man vet att det är advent.
När jag kom hem hade mamma värmt glögg och så stod det pepparkakor framme på bänken. Det var då jag fick den där innersta känslan. Och den är fortfarande kvar! Det är väldigt skönt att få lite ro i själen när man har mycket annat att tänka på med konserten. Jag kände förut när vi repade hur huvudet inte hängde med tillslut. Därför uppskattar jag verkligen att komma hem och sova i min egen säng och verkligen vila ut mig, även om jag går upp kl 6.00. Så det kan vara skönt att på sova i stan ibland med, men tanke på lite mer sovmorgon. Men hemma kan jag bara sätta mig och lyssna på tystnaden ett tag, och det kan vara lite svårt på elevhemmet ;)

Mahtea påminnde mig om att vi hade gått halva gymnasiet! Det är helt sjukt vad tiden går snabbt! Det var ju inte alls längesen jag satt i en bänk på högstadiet. Men det går snabbt när man har roligt.
Egentligen ska man inte säga att ens skola är bäst, men jag tror faktiskt att Friskolan Klässbols Högstadium och Gymnasium är bäst, FÖR MIG. Jag har ju inte gått på någon annan skola. Men jag trivs så himla bra och det är tack vare alla härliga personer som finns på skolan.
Jag rekommenderar verkligen en "småskola" , jag trivs som fisken i vattnet!

Nu ska jag öva på låttexter. Sen sova. Måste vila, viktigt viktigt!
p u s s / joëlle

besök gärna min andra blogg som jag har tillsammans med Mathea
NEWSKATE


Kommentarer
Postat av: abbe

eran skola är bäst!!!! (nog värre att säga att nån annan skola är bättre än sin egen! hehe:P)

<3

2009-12-02 @ 20:45:51
URL: http://ingeborgj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0